.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جایگاه جوانان در دستگاههای اجرایی مازندران
امروزه آمار دقیقی از انجام کار مفید در ادارات استان وجود نداشته و با مراجعه حضوری به دستگاههای دولتی می توان بیکاری برخی کارمندان در ساعات مختلف روز که درصد فراوانی از انان را همین نیروی جوان تشکیل می دهند را براحتی مشاهده ...
جایگاه جوانان در دستگاههای اجرایی مازندران

یکی از کارهای در خور تحسین دولت نهم و استمرار آن در دولت دهم بکارگیری مشاوران جوان و تحصیلکرده در کنار وزرا و روسای سازمانها و همچنین مدیران دستگاههای دولتی با هدف ارائه برنامه و طرحهای نو و بدیع و برنامه ریزی مناسب و پیاده شدن هر چه بیشتر امور علمی و دانش های روز بشری در کتار تجربیات بدست آمده در طول 30 سال پس از انقلاب می باشد.

تاریخ نشان داده استفاده از توان جوانان کارآمد و خلاق در کنار افراد پر تجربه همواره می تواند روند رو به رشد را شتاب بیشتری داده و سازندگی بهتر و موثرتری را در پی داشته باشد.نگاهی به شکل گیری انقلاب اسلامی و گذران دفاع مقدس و برهه های زمانی پس از آن همه وهمه موید این مطلب است که جوانان ایرانی توانسته اند در این میادین خطیر نمره قابل قبولی را اخذ نموده و حیرت جهانیان را برانگیزند.

ما آنچه سبب نگاشتن این یادداشت را فراهم آورده است سخنان معاون جوان و پرتلاش سیاسی امنیتی استانداری مازندران مبنی بر بکارگیری تیم 70 نفری مشاوران جوان در دستگاههای اجرایی استان می باشد.همانگونه که در مقدمه ذکر گردید بکارگیری نیروی جوان امری پسندسده و مبارک می باشد اما همانگونه که آقای ابراهیمی نیز استحضار دارند هم اکنون در دستگاههای مختلف اجرایی استان نیروهای جوان و خلاق و متخصص فراوانی داریم که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و در حوزه های تخصصی خود دارای موفقیتهای فراوان در عرصه کشور و حتی بین المللی می باشند.

اما آنچه سبب نگرانی و اظهار گله را فراهم می آورد عدم بکارگیری مناسب این نیروهای جوان در جایگاههای مناسب و در خور شان آنان از سوی مدیران دستگاههای اجرایی می باشد.عمده دلیل این امر را می توان آشنا نبودن برخی مدیران از این پتانسیل و حتی گاها"اغراض شخصی آنها در اتخاذ چنین تصمیماتی نام برد که هر دو این موارد امری نکوهیده و ناپسند می باشد.

متاسفانه امروزه آمار دقیقی از انجام کار مفید در ادارات استان وجود نداشته و با مراجعه حضوری به دستگاههای دولتی می توان بیکاری برخی کارمندان در ساعات مختلف روز که درصد فراوانی از انان را همین نیروی جوان تشکیل می دهند را براحتی مشاهده نمود.عدم برنامه ریزی مناسب در بکارگیری آنان و میدان ندادن به این جوانان بگونه ای که این افراد بعنوان نیروهای دست چندم و یا کارشناسان معمولی در حال گذران امور می باشند همه و همه دست به دست هم داده تا از ظرفیتهای موجود به حداقل ها بپردازیم.

علی ایحال با توجه به دغدغه معاون محترم استاندار که در جای خود قابل تقدیر است پیشنهاد می گردد در کنار بکارگیری این تیم از ظرفیت نیروی انسانی جوان ادرات استان که تلفیقی از تجربه و علم می باشند و چند سالی نیز در دستگاه متبوع خود حضور دارند نیز بعنوان مشاوران شخص استاندار و یا معاونین وی استفاده شده و صرفا" مسائل حزبی و سیاسی ملاک انتخاب این افراد قرار نگیرد.

علیرضا قلی زاده


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 مرداد 1389
به نظر بنده مدیران ما از بالاترین تا سطح آخر مدیران در یک اداره خود از مروجین بیکاری هستند بعنوان مثال در اداره ما(ص ...و س...) فرزندان آنان و خانواده همه و همه از نعمت امکانات اداره برخوردارند انگار این در محیط اداره بوسیله یک پادشاه رهبری می شود و کارکنان بعنوان رعایا و مدیران مثل درباریان هستند بنا بر این هر کس برای مدیر شدن به هر دری متوسل می شوند یا اینکه برای تمدید خدمت به آب و آتش می زنند چون این نعمت های فراوان را از دست می دهند بعضی از نعمت ها از این قرار است: ماشین ,کارانه,اضافه کار غیر مفید,خانه های سازمانی ,پاداش چند برابر,بلیط های مراکز تفریحی و رفاهی ووو.......... شما درج کنید و مدیر کل ما می تواند جواب همه را بدهد البته با مستند عاقل پسند خوب شما توقع دارید در این اداره کارکنان به نحو احسن کار کنند ؟
نا شناس 5 مرداد 1389
حتما بررسی کنید بکار گیری جوانان در بعضی از پست های مدیریتی و اجرایی برتجربه آنان افزود ولی چه مقدار اموال بیت المال به یغما رفت؟
مدیر جوانیکه حتی چهارتا بخشنامه مهم دولتی در مورد دستگاه اجرایی خودش را نمیداند با تمسک به چند جمله کلیدی که مدیران در سخنرانیهایشان ایراد میکنند تا مستمعین را قانع نمایند که از مدیران وفادار به دولت هستند دستگاههای اجرایی را به سمت روزمرگی و ناکجا آباد میبرند ای کاشی این همت در استانداری مازندران میبود تا مدیران را برمبنی فعالیتهای حرفه ای دستگاه مربوطه میسنجید نه براساس جملات کلیدی و یا مسابقه در جذب اعتبار سوری.....
نا شناس 6 مرداد 1389
صدا وسیمای مرکز مازندران مرکز تجمع جوانانی است که هر کدام بیشتر از دو سال تمدید خدمت گرفته اند
نا شناس 6 مرداد 1389
آی محترم یا این مطلب را نزنید یا اینکه اگر زدید درد دل مخاطبین را هم بزنید... ممنونم(صدا سیما)
نا شناس 6 مرداد 1389
قابل توجه آقای رئیس صدا و سیمای کشور! اگه راست باشد در پیشگاه مقتدایمان رهبر فرزانه از ایشان شکایت می کنیم
نا شناس 7 مرداد 1389
من تقریبا از بیشتر ادارات استان آشنائی دارم . اعتقاد دارم نیروی بازنشسته باید بازنشسته شود چون جوانان زیادی داریم که پشت درهای ادارات برای اشتغال صف کشیدند در صدا و سیما قضیه برعکس است(حد اقل مازندران) بازنشسته تازه فیلشان یاد هندوستان می کند و برای تمدید کردن دوباره و چند باره تلاش می کنند و عجیب آنکه همیشه موفق هم می شوند جالب تر آنکه از مدیران هم هستند شاید بازرسی سازمان ضعیف عمل می کند .
نا شناس 7 مرداد 1389
از آن زمانی که شفقت دامادش غلامیان را به عنوان مشاور جوان انتخاب کرد فاتحه هر چی مشاور جوان کارامد و موفق را خواندیم . نمی دانیم ملاک انتخاب مشاور جوان چیست ؟ آیا باید داماد مدیر یا استاندار باشد؟ یا در چنته خودش توانا یی و مدیریت هم داشته باشد؟
نا شناس 8 مرداد 1389
آقا مدیر کل صدا وسیما و معاون فنی آن برای چندمین بار تمدید برای بازنشسته نشدن کردند ختما خود رئیس صدا و سیما در جریان هستند . آنوقت همین مدیر کل در بدو ورود به مرکز حدود 20 نفر از جوانان خانم و آقا را از اداره بیرون کردند البته آنها وضع استخدامی نا معلومی داشتند در همان سال بعد برای معاون فنی خود تمدید خدمت گرفت (تا کنون) امیدوارم در پیشگاه خداوند جوابی داشته باشند احتمالا در صدا و سیما دایره بازرسی وجود ندارد یا اینکه .....
نا شناس 9 مرداد 1389
آقا نگفتی که معاون فنی در حضور رزمندگان دفاع مقدس به فرماندهی پایگاه نیز منصوب شده(حالا به هر طریقی)تا از مزایای آن بهرمند شود . اگر می گوید بهرمند نیستم در همین سایت اعلان کند تا همه بدانند.
نا شناس 9 مرداد 1389
معاون فنی صدا و سیما نگو هلو بگو ایشان بعنوان مشاور مدیر کل فرمانده پایگاه و همه کاره اداره در عزل نصب مدیران البته کاملا مخفی جالب اینجاست که همه می دانند
نا شناس 9 مرداد 1389
امیدواریم نتیجه این تصمیم گنجاندن چند نیروی جوان از نوع انتخاب های سیاسی بمنظور قرار دان نیروهای برخی مدیران ارشد استان در ادارات نباشد ،به همین خاطر از دولتمردان با شعار عدالت محوری انتظار می رود بیان کنند این افراد بر اساس چه شاخصه های دقیقی و طی چه مکانیزم شفافی انتخاب خواهند شد و چگونه یک جوان مستعدحزب اللهی می تواند در دایره این انتخاب قرار بگیرد.
نا شناس 9 مرداد 1389
معاون فنی جوان در صدا وسیمای مازندران با سه سال سابقه تمدید در خدمت مدیر کل صدا و سیمای مرکز ...و جوانان اینگونه در سازمان صدا و سیما جای دارند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.